Teated

Uus tuleohutuse seadus jõustub 01.03.2021 a

Riigikogu võttis vastu uue tuleohutuse seaduse mille eesmärk on suurendada Eestis tuleohutute objektide hulka, teadvustada inimestele nende endi vastutust tuleohutusnõuete täitmisel, vähendada tules hukkunute arvu ning luua senisest paindlikumad võimalused avaliku ja erasektori koostööks.

Kohalikele omavalitsustele luuakse suurem otsustusõigus seoses ehitus- ja kasutuslubade menetlusega. Teatud kriteeriumitele vastavate tööstus- ja laohoonete, büroohoonete ja garaažide omanikel tuleb enesekontrolli tuleohutusaruande asemel korraldada oma objektil tuleohutusülevaatus. Samuti muutub Päästeametiga suhtlemise intervall pikemaks – senise iga-aastase aruande esitamise asemel tuleb tuleohutusülevaatus loetletud objektidel teha kord kolme aasta jooksul. Tuleohutusteenuse osutaja peab esitama majandustegevuse teate.

Vingumürgituse ja sellest põhjustatud surmade vähendamiseks muutub tahkeküttel küttesüsteemide olemasolul vingugaasiandur kohustuslikuks. Vingugaasiandur tuleb puuküttel ahju, pliidi või kaminaga hoonesse paigaldada esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 2022. aasta 1. jaanuariks. Vingugaasiandurid on juba praegu kohustuslikud eluruumides, kus asub korstnaga ühendatud gaasiseade.

Seaduse vastuvõtmise poolt hääletas 82 ja vastu 11 Riigikogu liiget.

 

Päästeameti ohutuse infopäev on järelvaadatav

PäästeametiOhutuspäev2020v3

Hea ohutushuviline!

03.12.2020 toimus pääesteameti ohutuse infopäev, mida oli võimalik vaadata live ülekandega ja ka selles osaleda. Millest ohutuspäeval kõneldi, saate järelvaadata all olevalt lingilt.

Infopäev on järelvaadatav: https://worksup.com/app#id=PAINFOPAEV.

 

Sel aastal keskendub Päästeameti infopäev ohutusele laiemalt ehk kuidas „Ohutus Algab Minust“.
Mida toob endaga kaasa tuleohutuse seaduse muudatus, mida tähendab see teenusepakkujatele,
hoone omanikele ja valdajatele, mida toob see kaasa järelevalves?

 

Päevakava
10:00-10:10 Sissejuhatus ja  avasõnad
                       Tauno Suurkivi, Päästeameti peadirektori asetäitja
10:20-10:30 Muudatused õigusloomes
                       Mari Tikan, Siseministeerium
10:30-10:45 Ohutus kohalikus omavalitsuses
                       Janek Seidelberg, Rakvere vallavalitsus
10:45-11:00 Ohutus suurõnnetuse ohuga ettevõttes
                       Georgi Hrenov, AS DBT BCT Terminal

Paus 11:00-11:25
11:25-11:35 Muudatused õigusloomes
                       Mari Tikan, Siseministeerium
11:35-11:50 Ohutus teenusepakkuja vaates
                       Kajar Laus, Rovalis OÜ
11:50-12:05 Ohutus hooldusettevõtte vaates
                       Priit Orasson, G4S
12:05-12:25 Ohutus järelevalves
                       Ergo Manninen ja Reelika Kuusik, Päästeamet

Paus 12:25-12:40
12:40-13:20 Paneeldiskussioon
13:20-13:30 Kokkuvõte ja lõpusõnad

Päeva modereerib: Urmas Vaino

Oled väga oodatud kuulama!

PÄÄSTEAMET
tel: 628 2000 I e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Raua 2 I 10124 Tallinn I Eesti
www.rescue.ee

Miks on mõistlik tulekustutit pädevas asutuses kontrollida?

DSC 0044

Kui me küsime endalt, kuhu viia tulekustuti kontrolli ei mõtle me milliseid toiminguid sellega teostatakse. Kontrollkleebis pannakse ju kustutile ja manomeeter on nn "rohelises" Kas see garanteerib, et kui meil kustutit reaalselt vaja läheb ta töötab? 
Suuremad ja tuntumad tuleohutusefirmad on aastaid omandanud suuri kogemusi, vajaliku tehnika ja lisaks on neil olemas kustutite tootjapoolsed kontrolli ja hooldusjuhendid.
Siin on mõned markantsemad videod ja pildid mis tõendavad, et alati ei piisa kontrollkleebisest kustutil kui kontroll teostatakse mõne kinnisvara haldusfirma, autoremonditöökoja, objekti töömehe, jne poolt. Kustuti ei pruugi lihtsalt töötada kui teda vaja läheb. Loodame, et need pildid ja videod annavad mõtlemisainet nii "isekontrollijatele", kontrollkleebiste müüjatele (teenuse eest raha võetakse, aga garantiid, et kustuti töötab ei ole) ja kõikidele kodanikele kellel on vaja tulevikus kontrollida kustutit. 

Esimene näide tundub süütu murena, kuid tegelikuses on tegemist asjaoluga et tulekustutit pole võimalik lihtsa liigutusega avada:

Hoides tulekustutit ühes käes, teise käega kaitseriivi tõmmates peaks plomm lihtsa vaevaga purunema. Kahjuks on ebakompetentne isik paigaldanud mitte originaalse plommi, mille purunemis tugevus ületab mitmekordselt normi (mõõdetakse Nm). Seda tulekustutit ei pruugi kasutaja, aga ohuolukorras suuta avada.
On väga tähtis et kasutatakse ainult originaalvaruosi ja kustuti kontrolli, hooldust teostaks spetsialist kes teab mis ta teeb. Loomulikult oli kustutile paigaldatud kontrollkleebis mis peaks näitama, et kustuti on töökorras ja teda on võimalik koheselt kasutada. Loomulikult oli klient selle teenuse eest maksnud ja tal oli teadmine, et vajadusel on võimalik kustutit kasutada.

 

Teine näide on tulekustuti kohta, kus on näha tulekustuti siserõhu kontrollimise üks variantidest:

Nagu videos on näha ei või alati kindel olla ka siis kui järgitakse tootja poolseid kõiki kontrolli protseduure. Tulekustutis puudus rõhk, kuid manomeeter näitas et rõhk on olemas. ETHK liidu liikmed on teadlikud selle kustuti probleemist, ning sellele kustutile tehakse alati hooldus või utiliseeritakse see kustuti. Kahjuks liigub selliseid kustuteid tuhandeid mis on "kontrollitud" ja lubatud ringlusesse.

Siin on täpselt samad probleemid:


 

Siin pildil on vastupidiselt tulekustutil liiga suur rõhk:
DSCN0051

Põhjus on kustutuspulbri keemiline reakstioon. Selle käigus on kustutis tõusnud rõhk ohtliku tasemeni  ja pulber on osaliselt kivistunud.
Selline kustuti ei tööta ja on kasutajale / omanikule ohtlik iseeneslikult tekkinud suure siserõhu tõttu.
Tulekustutil puudub kaitseklapp, mis peab sellistel puhkudel üleliigse rõhu välja laskma.  Sellised kustutid tuleb ringlusest kõrvaldada kuid paraku "kontrollijad" seda ei tea ja müüvad teile rõõmsalt kontrollkleebise.

 

Kui keegi on näinud tulekustuti kontrollimist spetsialisti poolt, võib ta ju arvata et seda võib teha igaüks valimatult ükskõik milliseod tööriistu kasutades. Kuid nagu videolt näha võib  selline "kontrollija" rängalt eksida näiteks oma haamri valikuga. Tegemist oli vale tööriistaga ja kustutiga mille kest oli ebakvaliteetne.

 

Ning lõpetuseks juhtum kus keegi kodanik leidis, et tulekustuti täitmist võib igaüks teha. See ei juhtunud kuskil kaugel välismaal vaid meil Eestis. 
Co2KustiPlahvatus2Co2KustiPlahvatus3Co2KustiPlahvatus4

Kustuti omanik peaks kirikusse küünla viima tänutäheks, et ta ei viibinud kaubikus.


Tulekustuti millel on Euroopa Liidus müügikeeld kuid kui mujal ei tohi müüa siis toome Eestisse.
Tuleb lihtsalt kustutil etikett ära vahetada ja ise kontrollkleebis paigaldada. Ostjaid ju ikka on kuna hea "odav". Seetõttu liigub neid kustuteid paljude erinevate etikettidega ja nimedega. Lisaks kestade, ventiilide probleemidele oli ka kustutis tõusutoru, mis nagu küpsis käe vahel murenes. Nendele kustutitele muideks andis tehase hooldujuhend nõude igal 5-l aastal teostada hooldus (survetest). Kas"kontrollijad" seda teadsid või teavad? Tõenäoliselt mitte kuna selliseid kustuteid on ikkagi siin ja seal näha. Kõigil ilusti kustuti töökorras olekut tõendav kontrollkleebis kustuti kestal. 

Lähemalt saab lugeda selle kohta:
https://ethk.ee/index.php/8-praak-tulekustuti-tousutoru

Kokkuvõtteks võib öelda, et tulekustuteid peaks kontrollima ja hooldama ainult kogemustega pädevad isikud kelledel on olemas oskused ja oskusteave. Ainult nii on võimalik hoida korras tulekustutite turgu. Mis omakorda tähendab seda, et turule ei satu enam kustutid mis ei tohiks siin olla. Homme võib ükskõik kellel meist kustutit vaja minna. Seda enam, et kontrolli puhul me räägime hinnavahedest 2-3 €.  Samuti on hea ja korraliku kustuti hind ainult kümmekond eurot kallim kui "säästukustutitel". Korraliku kustuti eluiga on 30 aastat ja võib kindel olla, et ta töötab. Säästukustuti eluiga on 5-10 aastat ja kindel ei saa mitte millegis olla. Iga kokkuhoid ei ole veel kokkuhoid. Eriti turvalisuse arvelt.

 

ETHK

Vabariigi seaduse muutmise eelnõu 120 SE

Vabariigi Valitsuse algatatud tuleohutuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu 120 SE võeti Riigikogu menetlusse 2019 aasta 17. detsembril ja eelnõu juhtivkomisjoniks on õiguskomisjon. 
 
Tuleohutuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (edaspidi eelnõu) peamiseks eesmärgiks on vähendada tulesurmade hulka, kiirendada menetluste kulgu ja suurendada tuleohutute objektide arvu. Olulise muudatusena võib esile tuua kohalikele omavalitsustele suurema otsustusõiguse loomist seoses ehitus- ja kasutuslubade menetlusega.
 
Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 2020 aasta 2. juunil. 
 
Kui Teil on ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis palun esitage need õiguskomisjonile hiljemalt k.a. 17. juuniks aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
 
Eelnõu 120 SE menetlusteabe ja- dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel:

https://m.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/6267300c-2b7f-4b56-be49-cb93a398bc65/2015.%20aasta%20riigieelarve%20seaduse%20muutmise%20seadus

Lugupidamisega,
Margus Oberschneider
ETHK juhatuse liige
Tuleohutusspetsialist tase V